Kuřátka 
  • Zapojovat nejmladší děti postupně do malých kolektivů

  • Pěstovat základy hygienických a sebeobslužných návyků

  • Hravou formou učit děti základním pravidlům při zacházení s VV materiálem

  • Rozvíjet řeč dítěte od nejelementárnějších základů – napodobováním, opakováním, až po vyjádření se větou holou

  • Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách

Berušky

Motýlci

  • Vést děti hrát si, pracovat, žít v menším kolektivu

  • Rozvíjet řeč – u nejmladších dětí – napodobování, opakování slov - u starších dětí – souvislejší projev v jedn. rozvitých větách

  • Vyžadovat základní hygienické návyky s pomocí uč. i bez ní

  • Pěstovat částečnou samostatnost při sebeobsluze

  • Výtvarně se projevovat v jednoduché malbě a kresbě

  • Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách

  • Usilovat o respektování kolektivu, zapojování dětí do většího kolektivu, vzájemný respekt, pomoc a úcta

  • Kontrolovat provádění hygienických návyků

  • Pěstovat samostatnost v sebeobsluze, přiměřenou rychlost

  • Zvládat některé výtvarné techniky, používat je ve výt. projevu, uplatňovat fantazii, kreslit a malovat v realitě

  • Samostatně se umět vyjádřit v rozvitějších větách, zaměřit se na správnou výslovnost, správné dýchání

  • Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách

Vlaštovky 

  • Cílevědomě, systematicky, ale hravou formou a motivací připravovat děti do 1. třídy ZŠ.

  • Vnášet kulturu projevu při hygienických návycích, sebeobsluze a hlavně při stolování a kontaktu s dospělými

  • Ve výtvarné činnosti pracovat technicky správně, zaměřit se na dějové vyjádření, propracované detaily, zvládnout daný formát

  • Umět se souvisle vyjadřovat v rozvitých větách, doporučovat nápravu výslovnosti, rozšiřovat přiměřeně slovní zásobu

  • Individuelně rozvíjet znalosti, schopnosti, sebevědomí u dětí s odkladem ŠD, vést o nich záznamy (pokrok)

  • Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách

"Dobří rodiče dávají dětem kořeny a křídla. Kořeny proto, aby věděly, kde jsou doma, křídla proto, aby mohly  odletět a zase se vrátit. Mateřská škola kořeny rozvětví, posílí, dětským křídlům pomůže odletět a vyzkoušet si to, co se naučily."