Kuřátka
-
Zapojovat nejmladší děti postupně do malých kolektivů
-
Pěstovat základy hygienických a sebeobslužných návyků
-
Hravou formou učit děti základním pravidlům při zacházení s VV materiálem
-
Rozvíjet řeč dítěte od nejelementárnějších základů – napodobováním, opakováním, až po vyjádření se větou holou
-
Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách
Berušky
Motýlci
-
Vést děti hrát si, pracovat, žít v menším kolektivu
-
Rozvíjet řeč – u nejmladších dětí – napodobování, opakování slov - u starších dětí – souvislejší projev v jedn. rozvitých větách
-
Vyžadovat základní hygienické návyky s pomocí uč. i bez ní
-
Pěstovat částečnou samostatnost při sebeobsluze
-
Výtvarně se projevovat v jednoduché malbě a kresbě
-
Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách
-
Usilovat o respektování kolektivu, zapojování dětí do většího kolektivu, vzájemný respekt, pomoc a úcta
-
Kontrolovat provádění hygienických návyků
-
Pěstovat samostatnost v sebeobsluze, přiměřenou rychlost
-
Zvládat některé výtvarné techniky, používat je ve výt. projevu, uplatňovat fantazii, kreslit a malovat v realitě
-
Samostatně se umět vyjádřit v rozvitějších větách, zaměřit se na správnou výslovnost, správné dýchání
-
Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách
Vlaštovky
-
Cílevědomě, systematicky, ale hravou formou a motivací připravovat děti do 1. třídy ZŠ.
-
Vnášet kulturu projevu při hygienických návycích, sebeobsluze a hlavně při stolování a kontaktu s dospělými
-
Ve výtvarné činnosti pracovat technicky správně, zaměřit se na dějové vyjádření, propracované detaily, zvládnout daný formát
-
Umět se souvisle vyjadřovat v rozvitých větách, doporučovat nápravu výslovnosti, rozšiřovat přiměřeně slovní zásobu
-
Individuelně rozvíjet znalosti, schopnosti, sebevědomí u dětí s odkladem ŠD, vést o nich záznamy (pokrok)
-
Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách